
Ferruccio Lamborghini Italya'nin Ferrara kentinin ufak bir koyunde dogmustur. Kendisi bir spor otomobil hasatasidir, ve gencliginde aldigi FIAT otomobilini kendi modifiye ederek yarislara katilmaya baslar. Ancak cok uzun sure gecmeden yaptigi bir kaza sonucu yarislara katilmayi birakir.
Lamborghini firmasinin orjini traktor ve havalandirma sistemleri uzerinedir. Ancak Bay Ferruccio Lamborghini'nin suratli arabalara olan merakini bilmeyen yoktur. Kendisi zamaninin spor otomobil olarak en iyileri arasinda yer alan Mercedes-Benz 300SL, Jaguar E-Type, Alfa Romeo 1900, Lancia Aurelia B20 ve Maserati 3500GT arabalarini kullanir ve hic birinden tam olarak memnun kalmaz Lamborghini'ye gore hepsinin kusurlari vardir. Bunun uzerine bir cok kisiye gore kusursuz olan Ferrari 250GT otomobilini alir ve onu kullanmaya baslar. Diger arabalardan sonra Ferrari'ye adeta kenetlenir, tek sikintisi debriyajdan olur Ferrari'nin, Lamborghini'de bu sikintinin diger modellerde olmayacagini dusunerek daha sonra 3 adet dah Ferrari aldi ancak debriyaj sikintisi hepsinde hissediyordu. Lamborghini kendisinin de araclarla ve traktorlerdeki debriyaj sistemleri ile ilgili oldugu icin biraz anliyordu bu isten. Bunun uzerine kendi Ferrari'sinin debriyaj sistemini kendi duzeltmeye karar verir ve garajinda bu hatayi dolayisiyla hayalindeki kusursuz arabayi elde etmeyi basarmistir.
Bu bulusunu direk Ferrari'nin fabrikasina giderek sahibi Enzo Ferrari'yle paylasarak Ferrari'nin kusursuz bir otomobil olmasini isteyen Ferruccio Lamborghini hicte beklemedigi bir yanitla karsilasarak sok olmus ayni zamanda cok sinirlenmistir, Enzo Ferrari'den aldigi cevap ise "Sen traktor ureticisisin spor arabadan ne anlarsin" olur. Bunun uzerine Ferruccio Lamborghini kendi kusurusuz otomobilini uretmeyi ve kendi de daha once dusundugu en iyi spor otomobil Ferrari'dir kavramini degistirmeyi kafasina koyar. Ancak bunu tek basina yapamayacagini anlar ve daha once Ferrari'de calismis bir muhendis Gianpaolo Dallara ve yine Ferrari'nin eski test pilotu Bob Wallace'i ise alir. Uzun suren calismalardan sonra Lamborghini markasi ile ilk spor otomobili 350GT olur. Bu spor otomobil kusursuz sayilabilecek ve Ferrari'den cok daha iyi bir otomobildir. Ancak Lamborghini'nin asil efsane oldugu otomobil ucuncu otomobili olan Miura'dir. Miura'da ilk defa denenen ve mukemmel basariyi yakalayan (hala bir cok spor otomobilde kullanilan) ortadan motor sistemi kullanilmistir. Buarada bir de dipnot Lamborghini'ler hicbir yarisa katilmaz ve sadece yollarda kullanilir.
Lamborghini'ler ile merak edilen diger konular ise amblem ve araclarinin isimlerinin nereden geldikleridir; amblemindeki boga figuru Ferruccio Lamborghini'nin burcu olan bogayi temsil eder, modelleri ise sirasi ile;
Miura; Cok onemli bir boga yetistiricisi olan Don Eduardo Miura'dan gelir,
Islero; Miura'nin yetistirdigi ve baska cok onemli bir matadoru olduren boganin isminden,
Espada; Matadorlarin kullandigi kiliclardan bir tanesinin isminden,
Jarama; Daha oncesinde arena olarak simdi ise yaris pisti olarak kullanilan yerin adi,
Countach; Yerel bir Italyan dilinde guzel kiz gorunce atilan nara dir (boga ile ilgili olmayan tek model)
Diablo; Yine unlu bir matadorun yetistirdigi bir bogadan gelir,
Murcielago; Efsanevi 24 kilic darbesine ragmen ayakta kalabilen, daha sonra da Miura'ya hediye edilen bir bogadan,
Gallardo; Islero gibi Miura'nin yetistirdigi bir bogadan alir ismini,
Reventon; Felix Guzman'i olduren meshur boganin isminden gelir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder